relax, sit back and enjoy your flight - Reisverslag uit Ridgewood, Verenigde Staten van Carlijn Berg - WaarBenJij.nu relax, sit back and enjoy your flight - Reisverslag uit Ridgewood, Verenigde Staten van Carlijn Berg - WaarBenJij.nu

relax, sit back and enjoy your flight

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Ridgewood

Vandaag 24 uur gereisd. Het is hier nu 5.20 en pap en ik zijn beide wakker door een verkeerd ritme. Er is namelijk 6 uur tijdsverschil en dus 11.20 in Nederland.

Vandaag was een wisselende en heel vermoeiende dag. M'n ouders en ik stonden om 5 uur 's ochtends op om ons klaar te maken en te douchen. Josefien en willemijn wat later. Om 6 uur rijden we weg van huis om langs sophie te rijden. Sophie is helaas ziek en kan niet mee... Dus maar even goed knuffelen bij haar huis. Daarna door naar Ralph en daarna zijn we rond half 8 bij Schiphol. Opa en Oma staan ons daar al op te wachten. Boarding starts 9.25 dus we hebben nog eventjes. Dan staat mn oude buurmeisje Frederique (Fredje) ineens voor mn neus en de tranen springen in m'n ogen haha, zo lief. Pap en ik leveren onze koffers in (nou ja eigenlijk zitten er alleen spullen van mij in) en gaan weer terug naar de rest. Eerst een kopje koffie doen en daarna terug om afscheid te nemen. Dat is behoorlijk zwaar. Veel tranen en knuffels.

Dan is t toch tijd om te gaan en als ik naar de douane loop kijk ik een aantal keer achterom en zwaai nog. Ik voel me een beetje leeg en beduusd door alle emoties, ik ben blij dat ik niet alleen vlieg. Pap en ik gaan naar de gate. Het vliegtuig is heel oud en de bemanning ook. Het schermpje is ongeveer zo groot als een tom tom. Maargoed, ik mag niet klagen ;). Zodra ik in het vliegtuig zit, veranderd mijn stemming in enthousiasme. De vlucht gaat redelijk, ik slaap 2,5 uur. Vliegtuigvoedsel blijft wel ranzig. Dan landen we: 'ladies and gentlemen, welcome to Chicago'.

Pap en ik rennen door het vliegveld om onze volgende overstap te halen. Op sites stonden dat het minimaal 2 uur duurt door de douane. Maar het ging super snel dit keer. 'Any fruits, vegetables etc. other than cheese in your luggage?' 'No sir.' De bagageband duurt wat langer maar we hebben de tijd. We nemen een frapuccino en een cheesecake en gaan daarna naar onze gate. Bah 3 kwartier vertraging. Ugh 1,5 uur vertraging. Uiteindelijk 2 uur later vertrokken in wederom een oud vliegtuig die veel lawaai maakt.

In Dayton halen we onze koffers op en huren we een auto. Pap rijdt naar Springfield. Je kunt ons hotel (Red Roof Inn) vanaf de snelweg zien, maar we rijden eerst even door naar de campus. Het is super gaaf en ik spring op en neer terwijl ik foto's maak. We rijden een beetje rond en zien van alles.

Dan gaan we terug naar het hotel en eten we bij Bob Evans ertegenover. Het eten ziet er vreselijk uit, maar is wel lekker. Dan terug naar de kamer en klaarmaken om te gaan slapen. Ik had 4 pakken hagelslag mee, waarvan er 3 open zijn gegaan... Hele tas vol hagelslag. Maar gelukkig heeft mijn 2 kilo kaas het overleefd!

Over een paar uur mijn sleutel van mijn kamer ophalen... Spannend!

Feel free to leave a comment :)

  • 16 Augustus 2014 - 08:58

    Frank:

    Mooi zo Carlijn, welkom thuis zou ik zeggen ;-). Dat van die oude vliegtuigen gaat nog wel, die worden onderhouden. Maar zo'n bemanning van bejaarde zuurpruimen op die Amerikaanse carriers is toch altijd wel weer even slikken. Verstandig dat je die kaas hebt aangegeven, scheelt een hoop gelazer mochten ze er toch achter komen. Zorg maar dat je snel afkickt van de hagelslag, die ga je eventjes moeten missen. Doe als de Amerikanen, ontbijt bij de McDonalds ofzo, ben je die chocolade kruimels zo vergeten. Je kunt natuurlijk ook bij Bob Evans Steak en eggs nemen in de ochtend.....
    Succes daar! Groetjes uit Belgie, Frank, Agnieszka, Lizzy, Bert en Filip

  • 17 Augustus 2014 - 16:40

    Michy:

    Omdat je een nieuwe simkaart krijgt via deze weg, TANTI AUGURI!!!!
    Vanaf vandaag alles zelf beslissen (behalve booz in de US of A……).
    Zo te zien heb je een superstart gehad, ga zo door!!!!! (behalve dan de hagelslag).
    Veel plezier vandaag nog met je pa.
    Ciao en knuffel,
    de Koetsiertjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4672

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Jaar studeren in Amerika

Landen bezocht: