I am so sore - Reisverslag uit Ridgewood, Verenigde Staten van Carlijn Berg - WaarBenJij.nu I am so sore - Reisverslag uit Ridgewood, Verenigde Staten van Carlijn Berg - WaarBenJij.nu

I am so sore

Door: carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Ridgewood

Eindelijk weer een reisverslag... ik heb het zo druk gehad. Minstens twee trainingen per dag en dan ook nog international student orientation.

Ik begin met mijn adres voor brieven die jullie natuurlijk allemaal dolgraag willen sturen:

Carlijn van den Berg
Wittenberg University box 2949
PO Box 6100
Springfield, OH 45501-6100

Vandaag is: New Student day. Dat betekent dat iedereen die nog niet op de campus is ook zijn plekje in komt richten. Mijn practice begon vandaag om 6.00 wat betekende dat ik 5.15 de wekker had... Nu heb ik even pauze en om 10.30 een poolworkout. Daarna alvast aankleden voor practice want na een activiteit moeten we gelijk naar het veld joggen om te trainen.

14 Augustus
Het begin van deze week ging redelijk soepel. Pap en ik hadden mijn kamer gevonden en mijn spullen opgeruimd. We schrokken wel van de kleine ruimte... Om 6.30 hadden we een Family Dinner met alle spelers, familie en coaches. Super leuk om iedereen te ontmoeten! De coach is jonger dan ik had verwacht, maar enorm aardig. S avonds moesten we met onze binder naar een afgesproken plek komen voor papieren. Oa het wedstrijdschema en de regels. Eerste nacht alleen slapen...

15 Augustus
7.30 Team Breakfast in het CDR (Central Dining Room). Dit was ook wel even nieuw. Nog maar weinig optie aangezien er nog maar 4 teams zijn (field hockey, football, women/mens soccer). Gelukkig is het nu al beter. Hierna naar Greg, onze healthcoach. Er moeten een aantal dingen ondertekend en doorgenomen worden. Om 11.45 weer een lunch in het CDR. Dan gaan we naar onze lockerroom voor onze kleding en lockers! Super gaaf! Iedereen is enorm enthousiast over de nieuwe outfits. We trainen alleen wel elke keer in dezelfde kleren, wat betekent dat ik voor niets nieuwe sportshirts gekocht heb.. Om 1.30 doen we een scavenger hunt en laten de returners de campus zien. Daarna moeten we een concussion test doen, dus of je ooit een hersenschudding hebt gehad. Allerlei testjes als figuren en woorden onthouden. Na dit gaan we eten in het CDR en maken we een tripje naar Young's Dairy. Dat is een van de beste ijsmakers van de regio. Het is enorm druk en ze hebben enorm veel verschillende smaken (oa iets als cows dump). Je kunt er ook geiten aaien, maar ze stonken nogal dus heb het niet gedaan haha. Het team is echt super aardig en we hebben leuke gesprekken.

16 augustus- practices begin
Om 6.30 rijden we weg naar het Reservoir voor een 2 mile run within 16 minutes. Ik haal het net niet (16.12) en ben nogal boos op mezelf. Gelukkig was ik lang niet de enige en maakte het team me snel weer vrolijk. Een meisje poept zelfs in haar broek en 1 plast... Wat een mentaliteit.. Ze redden het wel binnen 16 min though. 9.30 return to campus na ontbijt en een gesprek over 1 vd 2 boeken die we moesten lezen voor field hockey. 10.30 vertrek naar Yellow Springs. Eerst picnic dan hiken en daarna shopping. Yellow Springs is een beetje een hippie achtig stadje en we kunnen eventjes rondlopen. Ben al wel snel uitgekeken op de tattooshops en hippiekleren. S middags de eerste training!! Het veld is enorm wennen. Ze hebben geen hockeyveld maar turf, een soort voetbalveld met langer kunstgras. Het is enorm hobbelig, maar je went eraan. S avonds eten we bij iemand thuis.

17 augustus - my birthday!
Ik heb enorme spierpijn, maar dat maakt mn humeur niet minder vrolijk. Ik word wakker en oma&opa facetimen me gelijk.. om 6.30 haha. Training begint om 7.00 en we beginnen met 20x40s. Het betekent dat je in 20s het veld over moet sprinten en 40s hebt om terug te joggen. Dit doen we 20 keer met tussenpauzes. Maar 4 vd 29 spelers halen het, including me ;) Dan ga ik weer terug naar mn kamer want ik heb van de coach toestemming gekregen om nog even tijd met papa door te brengen. Als ik op mijn kamer ben FaceTime ik met mam, fien, willie, balies en marianna. Ze hebben een taart voor de camera gezet met brandende kaarsjes. Ik blaas heel hard en de kaarsjes gaan wonderbaarlijk uit. Als pap komt gaan we snel lunchen want ik heb enorme honger. Bij de eerste Bob Evans is het gigantisch druk met een enorme wachtrij dus we gaan snel weer weg. We vinden een rustigere en ik eet pancakes with strawberries. We gaan terug en ik neem afscheid van pap... Hij geeft me nog een aantal cookies om te geven aan het team en een chocoladetaart, jammie. Daarna de eerste poolworkout, heel leuk en gelukkig niet zo zwaar. Dan 1,5 uur rust voor practice begins. Na het eten snel naar bed, want ik ben kapot.

18 augustus
7.00 cooper's test. Goal: 6 laps in 12 minutes. 1 lap op de athletiekbaan is ongeveer 0,25 mile. 6 laps haal ik samen met 6 anderen. Na breakfast ontmoeten de dutchies van het team (Anne, Perrine en ik) voor het eerst de andere internationals. Het zijn er in totaal 20 en veel uit japan/china. We lunchen met ze en kletsen een beetje. Hierna is de eerste New Student-Athlete Orientation. We moeten 1,5 uur luisteren naar oninteressante presentaties over hoe we onszelf moeten presenteren. Keywords: responsibility and respect. Later hebben we nog practice en team dinner. S avonds is er een feest met internationals. De dutchies lopen rond met de waterbottle in hun hand...

19 augustus
Ik mis practice doordat ik een English Placement exam moet maken die bepaalt in welke klas je komt, Native or non-native Americans. Er zijn 2 opdrachten: paraphrase en een essay. Dan weer luisteren naar een presentatie die voor mij niet van belang is (oa werk). Voor lunch gaan we snel naar de lockerroom om onze practiceoutfit aan te doen, aangezien we later bij practice aankomen. Na het team dinner is er nog een welcome reception met alle host families. Ik had eigenlijk besloten er geen te nemen, maar een vrouw komt naar mij en Perrine toe dat ze ons allebei 'adopteert'. Perrine komt ook uit Nederland en ik kan het heel goed vinden met haar dus het lijkt ons een heel leuk idee. Sally Brannan is een super aardige vrouw zonder man en kinderen. Ze werkt als docente op deze school en woont maar 1 mijl van de school af. Ze zegt dat we altijd langs kunnen komen en ze graag een keer voor ons kookt. Ik ben erg blij met dit voorstel, aangezien ik het eten van het CDR nu al zat ben. Perrine, ik en wat andere internationals spelen nog wat in de game hall die speciaal open is maar gaan ook al weer snel naar huis. Ons schema is zo druk dat we bijna geen tijd voor onszelf hebben en elke dag op tijd naar bed moeten.

20 augustus
7.00 practice. 2 uur lang bikkelen op het veld. Hierna een verhaal van de politie aan de internationale studenten dat we veilig zijn en ze ons zullen beschermen. Daarna meer over writing help and stuff. Lunch en de laatste New Student-Athlete Orientation. Thank god. Het was behoorlijk lastig om wakker te blijven haha. Voor het eerst yoga wat nog behoorlijk vermoeiend was. Team dinner en een Team Bonding activity! De seniors hebben geregeld dat we bij iemand op het terrein een kampvuur mogen maken. We roosteren marshmallows en doen ze op biscuits met chocola. Alena leert me op een bananaboat te maken. Je holt de banaan een beetje uit met een lepel, stopt er chocola in, schept er peanut butter op (dat gebruiken ze hier voor alles btw) en doet er marshmallow boven op. Dan leg je het in tin foil voor 10 min in het vuur. Daarna eet je het binnenste van de bananaboat op. Het was een aparte combo. Volgende keer minder peanuts butter.

Dat was het weer voor deze keer... Want mijn schema voor vandaag is super druk. Ben benieuwd naar de Hypnotist vnv, hij komt hier al 20 jaar en schijnt hilarisch te zijn.

Ps. vergeet niet je in te schrijven voor een notification via de mail als ik een nieuwe post plaats!

  • 21 Augustus 2014 - 16:17

    JW:

    leuk! dat je nog zulke lange stukken kunt schrijven..
    Misschien nog fot's van banaboat toevoegen?
    xx pap

  • 21 Augustus 2014 - 18:53

    Desiree:

    Hoi!!! Leuk hoor om je zo te kunnen volgen! Je wordt aardig bezig gehouden

  • 21 Augustus 2014 - 19:04

    Jan-Michiel:

    Cool wat je allemaal beleefd, ik ga je nu stalken via deze blog ;)

  • 21 Augustus 2014 - 21:37

    Lise:

    Super leuk om allemaal te lezen curlie!

  • 22 Augustus 2014 - 01:56

    Tess:

    Curly! Gezien dit, naar mijn mening, veeeel te intensieve verhaal vergeef ik je dat je me op de app negeert haha. Je komt als bodybuilder terug, maar het klinkt super leuk!! Update me soon!! Kus

  • 22 Augustus 2014 - 02:07

    Anna:

    Wooooow dat schema is intens !! Maar wel heel gaaf allemaal! Pak ook je rust he! ;) kusjeeees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 4669

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Jaar studeren in Amerika

Landen bezocht: